Norma lanserar nytt kommunikationskoncept
Genom kommunikationskonceptet Now it’s up to you vill Norma återspegla sitt åtagande och sin passion om att kunna ge skytten bästa möjliga upplevelse; inte bara genom en produkt i världsklass utan också genom att bidra med kunskap och inspiration.
− Det finns inget som heter ”den perfekta kulan”, utan det är många faktorer som är inblandade om man vill få till ett perfekt skott; själva projektilen, väder, vind, gravitation och framför allt skytten själv, Jonas Hellentin, varumärkes- och marknadschef på Norma, i ett pressmeddelande.
I pressmeddelandet trycker Norma lite extra några saker som de vill uttrycka med konceptet. Dessa punkter är skyttens betydelse, att produkt och know-how går hand i hand (och att Norma erbjuder både och), den hantverksmässiga traditionen när det handlar om kvalitet, omtanke och kunskap, samt det det nordiska arvet.
– Vi förser marknaden med en produkt i världsklass, har 120 års erfarenhet inom området och en fast tro på att vi kan hjälpa skytten att uppfylla sina drömmar. Resten är upp till dig, säger Jonas Hellentin.