Framgångsveckor för Svedea: ”Kvitto på att vi gör saker rätt”  

För ungefär tre veckor sedan stod det klart att Svedea tog hem Svenskt Kvalitetsindex utmärkelse Sveriges nöjdaste kunder inom fordonsförsäkring för femte året i rad. Nu har även hund- och kattägarna fått tycka till – och Svedea är i topp, igen! De blev nämligen överlägsna vinnare i Svenskt Kvalitetsindex färska mätning av kundnöjdheten i kategorin djurförsäkringar.
För ungefär tre veckor sedan stod det klart att Svedea tog hem Svenskt Kvalitetsindex utmärkelse Sveriges nöjdaste kunder inom fordonsförsäkring för femte året i rad. Nu har även hund- och kattägarna fått tycka till – och Svedea är i topp, igen! De blev nämligen överlägsna vinnare i Svenskt Kvalitetsindex färska mätning av kundnöjdheten i kategorin djurförsäkringar.
2023-11-30

Framgångsveckor för Svedea: ”Kvitto på att vi gör saker rätt”  

Svedea jublar över att ha Sveriges nöjdaste kunder 2023, både bland fordons- och djurkunder.

För ungefär tre veckor sedan stod det klart att Svedea tog hem Svenskt Kvalitetsindex utmärkelse Sveriges nöjdaste kunder inom fordonsförsäkring för femte året i rad. Nu har även hund- och kattägarna fått tycka till – och Svedea är i topp, igen! De blev nämligen överlägsna vinnare i Svenskt Kvalitetsindex färska mätning av kundnöjdheten i kategorin djurförsäkringar.

– Vi har anat att våra kunder är nöjda, men att få det här kvittot på att vi gör saker rätt är naturligtvis fantastiskt kul! Precis som inom fordon och företag jobbar vi inom husdjursförsäkringar varje dag med våra kunders bästa för ögonen – och vi kommer att kämpa vidare på den inslagna vägen, säger Odd Einar Bruem, chef djurförsäkringar på Svedea, i ett pressmeddelande.

Även Jonas Roberts, vd för Svedea, är nöjd med framgångsveckorna som varit.

– Att först lyckas ta femte raka medaljen i kategorin fordonsförsäkring och tre veckor senare få samma utmärkelse för husdjur är inget annat än en bedrift. Att vi uppnår så höga kundnöjdhetsbetyg bottnar i ett ständigt pågående arbete med vår företagskultur. Vår strävan efter nöjda kunder sitter i vårt DNA, säger han i en kommentar.  

”Kundnöjdhet måste förtjänas”

Även om man gläds över första utmärkelsen i segmentet så kommer Svedea nu att jobba ännu hårdare för att hålla kunderna nöjda i framtiden.

– Nu ska vi fira den här framgången och känna oss stolta, med all rätt. Men vi är också väl medvetna om att kundnöjdhet är något som alltid måste förtjänas. Att sträva efter att ha nöjda kunder är inte nog, vi ska ha Sveriges nöjdaste kunder varje år, avslutar Odd Einar.

Fakta om SKI

SKI, Svenskt Kvalitetsindex, har mätt kundnöjdhet inom en rad branscher sedan 1989. Branschstudierna ger svar på vilka områden som driver kundnöjdhet och lojalitet. Under oktober och november har SKI undersökt kundnöjdheten bland försäkringskunder.

Tack för att du läser Magasin Vildmarken! Spara 10% på allt i vår webshop med rabattkoden I<3VM

Facebook
E-post
LinkedIn
Twitter