SKODA har ända sedan starten 1995 utmanat de andra bilmärkena i Sverige; först genom att erbjuda enkla men tillförlitliga bilar till lågt pris och nu högkvalitativa och väldesignade bilar som både passar ute på leriga vägar i skogen och på fina gatan inne i stan. Bilarna är lite rymligare och alltid välutrustade redan i standardutförandet.
SKODA uppmanar till att gå sina egna vägar
SKODA har ända sedan starten 1995 utmanat de andra bilmärkena i Sverige; först genom att erbjuda enkla men tillförlitliga bilar till lågt pris och nu högkvalitativa och väldesignade bilar som både passar ute på leriga vägar i skogen och på fina gatan inne i stan. Bilarna är lite rymligare och alltid välutrustade redan i standardutförandet.
– Det gör att man som kund alltid får mycket värde för pengarna, vilket vi menar ger utrymme för det som är viktigt i livet, säger Stefan Nygren, marknadschef på SKODA Sverige.
SKODA erbjuder flera nylanserade modeller med hög säkerhet, komfort och avancerad fyrhjulsdrift. Bilmärket står under en kraftig utveckling av både modellsortiment och som varumärke. Under de senaste åren har de profilerat sig som en utmanare av den stereotypa bilden av en framgångsrik livsstil där prylhets och omgivningens förväntningar får för stort utrymme.
– Vi vill att fler ska stanna upp och ifrågasätta ekorrhjulet och våga lyssna på sig själva och gå sin egen väg, säger Stefan Nygren.
Lyckad satsning
Stefan berättar att deras återförsäljare har uppdaterat sina bilhallar och att hela organisationen genomgår en omfattande förändring med en historisk satsning på utbildning och service – en satsning som har tagits väl emot av marknaden.
– Vi är nu Sveriges sjunde största bilmärke med en ackumulerad marknadsandel på 5,0 %, säger han.
Vad kommer ni att bjuda på under Swedish Game Fair?
Vi kommer bland annat att visa vårt nya SUV-program med sjusitsiga KODIAQ och helt nya KAROQ, avslutar Stefan Nygren.