Open Air Group slår samman sin teknikverksamhet – jaktteknikspecialisterna WeHunt, Tracker och Burrel går samman under det nya varumärket Natlink

2024-03-07

Open Air Group slår samman sin teknikverksamhet – jaktteknikspecialisterna WeHunt, Tracker och Burrel går samman under det nya varumärket Natlink

Natlink förenar jaktteknikspecialisterna WeHunt, Tracker och Burrel. Foto: Pressbild

Open Air Group gör en sammanslagning av företagen inom deras teknikdivision och lanserar Natlink – ett nytt företag som förenar jaktteknikspecialisterna WeHunt, Tracker och Burrel. Med detta steg blir Natlink det största jaktteknikföretaget i Norden med över 740 000 registrerade användare.

Jaktplattformen WeHunt, Hund GPS-specialisten Tracker och åtelkameraexperten Burell är de varumärken som utgjort Open Air Groups Teknikdivision och som nu går samman under företagsnamnet Natlink. Med Natlink skapas ett av de största jaktteknikföretagen i Europa med 747 000 kombinerade registrerade användare, en nordisk användartillväxt på 18 % och 23 % för alla marknader under 2023.

–Vi har strategiskt byggt upp vår kompetens inom jaktteknik under de senaste åren, där varje företag i vår grupp är ledande inom sitt respektive område, säger Camilo Sjödin, VD, Open Air Group.

Och fortsätter:

– Vi ser nu en betydande fördel i att samla dessa företag och deras expertis under ett tak, vilket gör det möjligt för oss att rikta ännu mer uppmärksamhet mot innovation och utveckling av högkvalitativa lösningar för jaktsamhället. Denna sammanslagning gör oss redo att ytterligare förbättra både jakt- och friluftsupplevelser för alla användare,

Med Natlink siktar Open Air Group på att bygga en plattform för att bättre tillhandahålla den europeiska jaktsamhället med toppmodern teknik för alla anslutna jakt- och outdooräventyr. Med tiden kommer Trackers enheter och GPS-programvara, samt Burrels åtelkameror att integreras fullt ut i WeHunt-plattformen.

Vill förena genom tekniken

I ett pressmeddelande skriver Carl von Eckermann, VD på Natlink, att deras vision är att förena communities inom jakt och i outdoorvärlden genom sin teknik men att engagemanget sträcker sig bakom tekniken och även handlar om att fördjupa kontakten med naturen.

– Vi vill att våra produkter och tjänster ska vara oumbärliga allierade, som höjer din outdoorupplevelse generellt och din jaktupplevelse specifikt, så att den inte bara är smidig, minnesvärd och säker, utan extraordinär, säger han.

De skriver vidare att i den nya Natlink-miljön kommer innovation och utveckling att dra nytta av de samlade resurserna och expertisen från de tre tidigare organisationerna för att skapa förbättringar inom jaktsamhället.

“Tracker, WeHunt och Burrell kommer att fortsätta vara varumärkesnamnen för respektive produktkategori, vilket säkerställer en enhetlig och sömlös upplevelse för Natlinks användare och kunder utan några förändringar i tillgänglighet eller funktionalitet.”

Tack för att du läser Magasin Vildmarken! Spara 10% på allt i vår webshop med rabattkoden I<3VM

Facebook
E-post
LinkedIn
Twitter