Ad

Vildmarken på besök hos Lightforce

I början av året var vi på rundtur i norra Sverige och i samband med det så passade vi på att göra ett besök hos Lightforce Sweden AB i Lycksele. Lightforce är ett av Sveriges främsta distributionsföretag inom optik- och vapentillbehör, men det hela började med extraljus – något som fortfarande ligger dem varmt om hjärtat.

Lightforce Jonas

Lightforce är ett distributionsföretag som har varumärken som Kahles, Vortex, Warne, Battenfeld, gevärsstockar från GRS och KKC med mera. För snart 14 år sedan startade Kenneth Edlund, ägaren av Lightforce, företaget och då började det med just extraljus. Det gick ganska bra på extraljusfronten, men Lightforce har även ett eget kikarsikte som heter ”Nightforce” och det var med det vi började vi gå in på jaktsidan, säger Jonas. I dag är jaktsidan den dominanta grenen av företaget och när de fick Kahles så snurrade det igång rejält, berättar Jonas entusiastiskt. – Det ska bli spännande med alla nyheter som kommer under året. Vi har dessutom många saker på gång gällande extraljusen, så vem vet, de kanske kommer ikapp jakten igen, skrattar han.

Föränderlig bransch

Just nu består företaget av nio personer; tre säljare, två på lagret, en ekonomichef, en ekonomiassistent, en på marknadskommunikation, samt platschefen Jonas. Han berättar att de flesta på Lightforce är jägare, någonting som är en del av deras framgångssaga i kombination med deras förmånliga priser och goda service. Det är en bransch som ställer höga krav och där det gäller att vara flexibel. – Vi har växt så otroligt fort den senaste tiden. Vi försöker se framåt och förutspå vad som kommer att hända. Det är en föränderlig bransch så det gäller att vara på tå, men vi ska försöka fortsätta att växa och kunna erbjuda en utmärkt service, säger Jonas.

Spännande nyheter väntar

Lightforce lager

Jonas berättar mer om deras nyheter inom extraljus.

Vi fick följa med Jonas in på deras stora lager och väl där kan vilken entusiast som helst att tappa hakan. – Om man beställer från oss, så är det härifrån i Lycksele som allt kommer ifrån, säger Jonas. Inne på lagret avslöjar han att våren kommer med spännande nyheter både på jakt- och på extraljussidan. Vi fick även klämma och känna på nya GRS Berserk, vilket är årets hetaste nyhet inom gevärskolvar. Klicka gärna in i vårt tidningsarkiv och läs vår recension i Magasin Vildmarken nr 2.

Inlägg av: Jessica Ädel den 2016-06-15

Se även ...

Inskjutningstavlor

Spara tid vid inskjutning med hjälp av Vildmarkens egendesignade inskjutningstavla. Med våra tavlor kan du lätt se hur du ska justera på ditt kikarsikte.
Ladda ner »

Prenumerera på Magasin Vildmarken!

Få tidningen före alla andra - direkt till din e-post! Starta din kostnadsfria prenumeration* på Magasin Vildmarken genom att fylla i din e-postadress nedan!

*Du kan även få erbjudanden och nyheter från samarbetspartners.
Din prenumeration är helt kostnadsfri och kan avslutas när som helst.

Magasin Vildmarken #3

I det här numret tog vi rygg på ett nytt stjärnskott på jakthimlen, nämligen danskan Mette Karin Petersen som snart kommer att synas på många jaktintresserades plattformar.
Läs tidningen »

 

Prenumerera på Magasin Vildmarken!

Få tidningen före alla andra - direkt till din e-post! Din prenumeration är helt kostnadsfri och kan avslutas när som helst. Genom att prenumerera godkänner du att även få nyhetsbrev från Vildmarken och samarbetspartners.


Invalid email
Detta fält är obligatoriskt.
Grattis! Nu är du prenumerant av Sveriges nya jakttidning.