Dacia ser fram emot nya mässmöten: ”Ovärderligt för oss”

Dacia kallar sig själva för den ”lilla uppstickaren” i bilbranschen, detta trots att de har vuxit så att det knakar de senaste åren, framför allt på privatbilsmarknaden. Nu blickar de framåt mot Wenngarn och nya värdefulla möten.
Dacia kallar sig själva för den ”lilla uppstickaren” i bilbranschen, detta trots att de har vuxit så att det knakar de senaste åren, framför allt på privatbilsmarknaden. Nu blickar de framåt mot Wenngarn och nya värdefulla möten.
2024-05-13

Dacia ser fram emot nya mässmöten: ”Ovärderligt för oss”

Dacia kallar sig själva för den ”lilla uppstickaren” i bilbranschen, detta trots att de har vuxit så att det knakar de senaste åren, framför allt på privatbilsmarknaden. Nu blickar de framåt mot Wenngarn och nya värdefulla möten.

– Swedish Game Fair är för oss helt rätt arena att synas på med Dacia, och framför allt med Duster som har utmärkta terränggående kvaliteter och andra egenskaper som passar för till exempel jaktintresserade. Det är här vi träffar en stor del av våra befintliga kunder och vi får jättemycket positiv bekräftelse varje gång, vilket är ovärderligt för oss, säger Christopher Zell som är Marketing Communication Manager på Dacia.

Dacia introducerades i Sverige 2008. Deras mest kända modeller är SUV-ikonen Dacia Duster och den rymliga och mångsidiga småbilen Dacia Sandero. Hittills i år är Sandero den mest sålda bilen till privatpersoner i sin klass.

– I Europa är Dacia Sandero den mest sålda personbilen till privatkunder sedan 2017 och Dacia Duster som vi visar upp på Swedish Game Fair är Europas mest sålda SUV till privatpersoner sedan 2018. Dacias filosofi är lika enkel som den är svår att genomföra. Christopher berättar att Dacias bilar ska vara robusta och anpassade för ett aktivt liv.

– De ska tåla för livets alla utmaningar men samtidigt vara smarta och snyggt paketerade med all teknik som kunden verkligen har nytta av, men utan allt onödigt “lull-lull”, säger han.

Och tillägger:

– Genom att använda beprövad teknik inom koncernen har vi möjlighet att bygga bilar på ett kostnadseffektivt sätt som gör att vi kan erbjuda prisvärda och svårslaget mycket bil för pengarna.

Dacia var med på Swedish Game Fair första gången 2012 då de ställde ut en Duster med båtsläp på Tullgarns Slott. Mässorna ser de som ett tillfälle att etablera en direktkontakt med målgruppen.
– Både för att visa upp våra produkter för potentiella nya kunder, men som sagt även för att vårda relationen med våra existerande kunder.

– Just inom jakt- och hundkretsar har vi många av våra trognaste kunder som uppskattar våra bilar för att de tillgodoser alla bilbehov till ett väldigt konkurrenskraftigt pris – vilket lämnar pengar över att lägga på annat, som ett nytt jaktställ, eller ett kikarsikte eller vad man nu brinner för.

Vad kommer hända i er monter?

– I vår monter kommer vi att visa upp både Dacia Duster och den relativt nya bilmodellen Dacia Jogger hybrid, som är 7-sitsig, två modeller som är väldigt uppskattade av jägare och friluftsmänniskor. Duster uppskattas för sin otroliga framkomlighet (utrustad med fyrhjulsdrift) och Jogger för sina stora utrymmen och mångsidighet, perfekt för hundägare, säger Christopher och tillägger:

– Vårt mål är att även kunna visa upp en Sverigepremiär på Wenngarns Slott.

Tack för att du läser Magasin Vildmarken! Spara 10% på allt i vår webshop med rabattkoden I<3VM

Facebook
E-post
LinkedIn
Twitter