Ad

Chevalier blir en del av Open Air Group

Ända sedan Open Air Group bildades 2016 har de haft som mål att bli nordiska marknadsledare inom utveckling och försäljning av produkter för jakt, hund och friluftsliv. De står bakom varumärken som Tracker, Alaska 1795 och Burrel, samt Widforss.se och finska Retkitukku.fi – och nu blir även det anrika Chevalier en del av Open Air Group.

– I och med sin långa erfarenhet från utveckling av jaktkläder finns unik kunskap inom företaget och en styrka i varumärket som vi nu ska utveckla vidare” säger Camilo Sjödin, VD för Open Air Group.

Chevalier har gett jägare möjlighet att jaga med stil ända sedan 1950. Deras ledord har varit kvalitet och genuint hantverk vilket har gett dem en stark position i hela Norden. Chevalier kommer även i fortsättningen att drivas som ett fristående bolag, men med möjlighet att dra nytta av den kompetens och struktur som finns inom Open Air Group. Niklas Nilsson är VD för Chevalier och ser fram emot att ta plats under det gemensamma taket.

– Vi kommer att hamna i en grupp av företag med jakt i fokus vilket kommer att göra oss starkare på kort och lång sikt. Vår strategi ligger fast, vi ska fortsatt vara ett av jakthandelns bästa varumärken och vår distribution via butik och distributörer i 30 länder kommer att ligga kvar, säger han.

Och fortsätter:
– Vi är också övertygade om att Open Air Group kan bidra med kraft och energi till Chevalier och säkerställa att vi även i framtiden är relevanta för såväl erfarna som nya jägare.

Skapar nya möjligheter

Även Bosse Fritzén, marknadsansvarig för Tracker i Sverige och Norge, tror att Chevalier kommer få många nya möjligheter framöver.

– För oss blev det som ett nytt liv med helt nya möjligheter när Open Air Group kom in i bilden. Att ha ägare med muskler och en stark vilja att utvecklas är aldrig fel. Nu har vi, Tracker, tillsammans med våra ägare, Open Air Group, klara mål och förutsättningar att nå dit vi bestämt, säger han och avslutar:

– Jag är säker på att Chevalier kommer att få samma möjligheter som de vi fått.

Inlägg av: Staffan Johansson den 2019-05-24

Se även ...

Inskjutningstavlor

Spara tid vid inskjutning med hjälp av Vildmarkens egendesignade inskjutningstavla. Med våra tavlor kan du lätt se hur du ska justera på ditt kikarsikte.
Ladda ner »

Magasin Vildmarken #7

I det här numret är det Matilda Leijon som pryder omslaget. Den här gången skriver hon om sin kärlek till Norrland, om dess magiska gäddfiske och hur hon brukar förbereda sig innan hon åker norrut på sina fisketurer.
Läs tidningen »

Prenumerera på Magasin Vildmarken!

Få tidningen före alla andra - direkt till din e-post! Starta din kostnadsfria prenumeration* på Magasin Vildmarken genom att fylla i din e-postadress nedan!

*Du kan även få erbjudanden och nyheter från samarbetspartners.
Din prenumeration är helt kostnadsfri och kan avslutas när som helst.

 

Prenumerera på Magasin Vildmarken!

Få tidningen före alla andra - direkt till din e-post! Din prenumeration är helt kostnadsfri och kan avslutas när som helst. Genom att prenumerera godkänner du att även få nyhetsbrev från Vildmarken och samarbetspartners.


Invalid email
Detta fält är obligatoriskt.
Grattis! Nu är du prenumerant av Sveriges nya jakttidning.